fredag, oktober 17, 2008

Jag har blivit av med jobbet....

Blev inkallad till Ulf. Han sa att jag är en av de 10 som får gå. Jag frågade varför. Han svarade att det skulle vi prata om nästa vecka. Jaha. Tack och adjö. 6 års arbete... Till vilken nytta då? Jag har alltid skött mitt jobb. Jag arbetar snabbt. Jag gör inte särskilt många fel. Jag kan bygga alla sorters förstärkare, utom en modell. Jag har jobbat på lagret, produktion, plock...

Jag har ALDRIG blivit tillsagd att "hörrödu, nu har du varit sjuk för många dagar" eller "DU jobbar för långsamt" eller "Du gör för många fel". Jag har fått bra "betyg" på "utvecklingssamtalet" vi hade för bara nån/några månader sen... så VARFÖR???
De måste hata mig. Punkt.

Vad ska jag göra nu??? Hur lång är uppsägningstiden? Hur kul kommer det vara att gå till jobbet nu den här tiden som är kvar?? Hur motiverad kommer man vara att göra ett bra jobb??? Allas blickar. De som får vara kvar. Jag är en "nobody" de tycker inte att de 6 år jag jobbat och gjort ett bra jobb har varit av nåt värde. Jag har ansträngt mig i onödan. Jag har varit mån om att vi skulle klara veckomålen i onödan.

Hur ska jag klara att söka nytt jobb eller söka en utbildning nu? Med min sociala fobi och depression. Hur???

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer du att fixa om det blir aktuellt. Du fick ju det här jobbet utan att veta ett dugg om vare sig förstärkare eller lödning och allt vad ni gör. Det kanske var dags att pröva nåt annat ändå.
Stora styrkekramar till dig från mig.
Puss