måndag, augusti 25, 2008

Tillbaka till vardagen....

Idag var första arbetsdagen efter semestern. Det var jättejobbigt att gå upp när alarmet ringde. Aslan hade precis hoppat upp i sängen och gosat ned sig tätt intill mig.... Förrutom det var det ovanligt lätt att komma tillbaka till jobbet, det kändes som man inte hade haft någon semester alls.... En anledning till att jag var så positiv och mår så bra just nu är..... Att vi har tingat en kattunge! Yes, vi ska ha en katt till. I helgen åkte vi till en Maine coonuppfödare i Sölvesborg. Det fanns en kattunge kvar som ingen hade reserverat. Honom ville jag ha! Och nu är han min! Om en och en halv vecka åker vi och hämtar honom. Underbart!

Vi passade på att bo på hotell en natt när vi var där nere. På vägen hem åkte vi till Glasriket i Småland. Det var kul! Vi började med ett litet glasbruk i Boda. Där fanns en utställning med verk av en konstnär. Ett av verken kostar 325 000:- ! Jag fattar inte att nån kan vilja lägga så mycket på lite glas.... (Se en av bilderna nedan). Vi åkte vidare till Orrefors för att sist besöka Kosta. Där var det roligast. Vi köpte ittalaglas där(!) Hehe, Finska glas.

Här kommer bilder på den underbara katten som ska flytta hem till oss!!!







Inga kommentarer: