söndag, augusti 17, 2008

Bästa komikern

I Fredags var jag och Alex på Kulturkalaset som det så fint heter nuförtiden... Vid operan hade de rest ett tält där en massa komiker skulle uppträda under kvällen. Vi siktade in oss på att se Peter Apelgren (Som ni har hört i P3 "Rally", sett i Parasit-tv, Lycka till, m.m...) Han är gift med Anna Mannheimer. När vi kom fram till tältet var det kö... Det var vakter som släppte in en allt eftersom folk lämnade sina platser... Plötsligt hörde vi Peter Apelgren börja och konstigt nog vällde det ut en massa människor då! Knäppisar.... Vi kom iallafall in... LÄNGST FRAM! Yes! Jag fick se Sveriges bästa komiker på nära håll. Det var superkul hela showen och när det var slut var jag fast besluten om att komma in och prata med Peter. Jag gjorde några försök utan nån större framgång... Då, plötsligt ser jag hans son Hector! Jag kilar fram och hälsar och säger att jag minsann försökt skriva till honom på facebook och att jag beundrar hans pappa och bla bla bla... Han tyckte det var kul och fixar så jag får komma in och prata med Peter. Jag får en autograf och vräker väl ur mig ord som "Åhh du är bäst" "Jag har följt alla dina program" osv.... Detta hade jag absolut inte vågat om jag varit helnykter ;)

Inga kommentarer: