tisdag, januari 27, 2009

Stressar ihjäl mig!!!

"Vaddå" tänker ni?! "Du går ju bara hemma!" Jomenvisst! Intyg och grejer ska skickas in så fort som möjligt till a-kassan för att jag överhuvudtaget ska få några pengar. Vad jag nu väntar på är försäkringskassan. ("förseningskassan") En blankett från dem där det står att jag inte längre får pengar från dem... Men? Vänta lite nu... Har ju inte fått pengarna från December ännu. Hämtade precis posten. YES! brev från försäkringskassan, men inte denna viktiga blanketten, utan den från i December.. Var ju bra att få den ifylld, så jag får mina decemberpengar... Men kunde de inte passat på att skicka den andra blanketten också... Eller näe? För jag får ju fortfarande ersättning från dem.. Alltså, jag kan inte skicka in ett intyg från försäkringskassan till a-kassan där det står att jag inte får några utbetalningar från dem längre, för det får jag ju! GAAAHHH!

Måste till arbetsförmedlingen innan Fredag, annars blir jag avregistrerad som a-kasseberättigad... På Torsdag ska jag till en arbetsterapeut och på Fredag ska bilen besiktigas. No big deal tänker ni, men jo, för mig är det en jävla big deal. Känner mig jättestressad för alla dessa grejer, att ta sig till dem, är skitjobbigt för mig. Psykiskt. Vad bra det hade varit om alla dessa myndigheter kunde kommit hem till mig istället, jag kunde bjuda på kaffe! Bara jag slapp ta mig dit själv....


5 kommentarer:

Anonym sa...

Men bara för att de är sena med utbetalningen från december så innebär det inte att du får ersättning från dem nu. Ring arbförmedlingen och fråga vad som händer om du inte hinner få blanketten. Det kanske inte spelar så stor roll att du inte har med den när du går dit. Vilket innebär att du inte behöver vänta till absolut sista dagen, då du hade så mkt annat att göra.
Det kommer att gå jättebra, men vänta inte på försäkringskassan - de har ju totalt rasat i hop och kan inte utföra sitt uppdrag.
Kram!

Elin sa...

svar: arbetsförmedlingen skiter i det. Det är jag som ska skicka in till a-kassan. Jag behöver inte ha med det till arb. förmedlingen.

LMM sa...

ÅÅ jag håller med!! Kan jag få komma på det mötet så kan vi gå igenom min föräldrarpenning också =) Segt som fan är vad det är att jaga runt med alla dessa papper!!!

Anonym sa...

Jag vet hur det är.... byråkrati!!!!

Anonym sa...

Usch, jag vet precis hur det känns. Jag har inte fått tag i F-kassans intyg heller. Men Malin är nog den som har haft mest problem. Det är inte klokt alla hennes vändor. Tillsist åkte hon till arbetsförmedlingen, rykte tag i någon där och ställde sig och lipade. Det är väl det som krävs för stt de ska fatta.