måndag, januari 26, 2009

Orijen - Rekommenderas

Efter att ha vuxit upp med en katt som fick "mataffärsmat" såsom Pussi blötmat och Friskies torrfoder, (trots veterinärs avrådan) (Han blev inte sjuk av detta bör tilläggas, bara lite överviktig) Har jag, nu när jag valt mat till mina egna katter därför valt kvalitetsfoder från djuraffärer. Körde med Royal Canin fram tills jag fick höra från kattkunniga att det bästa på marknaden var Orijen. Detta funkar skitbra och katterna gillar det. Försöker ge dem blötmat såsom mjau och sheba, lite då och då, fast Aslan är inte direkt förtjust i det, så jag låter bli.. Det luktar ju så illa också. Häromdagen fick jag en provpåse med en kattidning. Bilanx sterilized.. Jag vet inte hur bra detta foder är, men katterna blev förtjusta. Så den lilla provpåsen har fungerat som "godis".

1 kommentar:

Anonym sa...

Den tjocka katten åt även gurka och rå potatis.... det var nog därför han höll sig frisk och kry. :-)