onsdag, januari 28, 2009

Arbetsförmedlingen

Nu har jag varit på arbetsförmedlingen. Gick till den som låg närmast mig. Dvs Järntorget. När jag kom dit påpekade hon att jag minsann skulle gå till "city", den arbetsförmedling som ligger vid centralstationen. Ehhrrrm. Det tar ju längre tid att gå dit, så jag lyckades tjata till mig att bli inskriven på järntorget.

Krångel, krångel, krångel............ Hon tog bort mina önskningar jag hade skrivit i om att vara veterinärassistent, djursjukvådare, djurvårdare, djurskötare osv. Jag har ju ingen erfarenhet eller utbildning. Men hur fasen får man erfarenhet om man inte tillåts stå som intresserad för ett sådant jobb?? Hon ville iallafall skriva in mig som intresserad av elektronikmontörsjobb. Aldrig sa jag!

Krångel, krångel, krångel.... Så sammanfattar jag mitt besök på arbetsförmedlingen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skrev hon in dig som då?
Jag är ledsen om nån från arrbförm. läser detta men de som tar emot arbetssökande är inte de vassaste knivarna i lådan om jag säger så. Jag förstår om de träffar på en del myglare - MEN det borde ingå i deras utbildning att lära sig att se skillnad på nån som vill jobba och nån som inte vill. Jag var FÖR utbildad när jag gick där så nån kurs kunde jag inte vänta mig att få gå, var det jag fick veta när jag var där och var desperat över att jag inte hade nåt jobb. Men bit ihop och ge dig inte. Sök såna jobb som du vill ha, skriv ner alla på en lista som du sen kan visa för dem om de skulle krångla.

Puss/Systra di

Anonym sa...

Det verkar som om alla har problem med arbetsförmedlingen.. Man börjar ju undra vad dom sysslar med. Det är väl bra om det är människor som är intresserade av djur som jobbar med dom även om dom inte har någon utbildning på det. Något sådant jobb som inte kräver utbildning bör ju finnas! Fan va irriterande!