lördag, september 06, 2008

Onsdag

I onsdags blev jag vrålförkyld på jobbet.... Stannade några timmar för att se om det blev bättre. Men det blev tvärtom... Sämre och sämre... Åkte hem. Satt i bilen och nös och snorade, näsan var helt uppskavd av jobbets hårda papper. När jag var nära hem kom jag ifatt en Polis Mc... Toppen.. Det var bara att sätta farthållaren på 70 (lite drygt), försökte ligga bakom.. Men det bildades en sådan kö att körningen blev så ojämn så jag beslutade mig för att gasa lite och köra om allihop inkl polisen... Han vände sig om och följde mig med blicken.. Kuuul... Jag satte återigen på farthållaren.. Bilarna jag kom ifatt körde fruktansvärt ojämnt, så jag fick köra om dem också.. Var helt genomsvett, började väl få feber.. Körde av där jag skulle och fick naturligtvis polisen efter mig.. När jag körde upp mot P-arken för att parkera stoppade han mig. En trevlig ung polis tittade fram genom hjälmen.. Jag fick visa körkort och blåsa, han bad mig ta det lugnare i trafiken i fortsättningen och önskade en trevlig dag. Phuuuu!

Kom hem och lade mig... Alex ringde och frågade om vi inte kunde hämta Findus på kvällen istället för på Torsdag. Han behövde greja med bilen inför helgens bankörning. Visst tänkte jag! Det blir ju perfekt, jag ska ju vara hemma sjuk några dagar och kan kolla till katterna. Vi kollade med uppfödarna och det gick bra.

Bilfärden dit var hemsk! Jag snorade och snorade... Var helt matt.. Kände inga dofter eller smaker.

Vi hämtade lille Findus, det gick jättebra. Han pep lite i bilen men somnade ganska snart.
Hur det gick i mötet med Aslan kan ni läsa i deras blogg http://nfo-mco.blogspot.com/

Inga kommentarer: