torsdag, september 25, 2008

Ensam hemma

I och med att man bloggar så sällan finns det massor att skriva om när man väl tar sig tid... I Lördags var jag och Alex på Rocks och köpte oss ett exemplar av Amon Amarths senaste skiva. De var där och signerade. Häftiga killar det, otroliga artister och trevliga var de också. Dock hade nog inte mamma tyckt att de såg ut som några svärmorsdrömmar ;P


Skivan är jättebra, lyssnar på den i bilen till och från jobbet. Vågar nog påstå att de är det bästa bandet just nu. Inte ofta musikkvaliteten håller genom flera skivor. Ta till exempel In Flames, fram till Claymanskivan var de toppen! Men nu suger de verkligen.... De har ändrat stil totalt.

I Söndags åkte Alex på affärsresa till USA, han är där nu och på Måndag åker de vidare till Kanada. Han kommer inte hem förren den 3 Oktober, dagen då jag ska på farfars begravning i Örebro..

Aslan och Findus är bra sällskap, så man slipper känna sig ensam. De sover hos mig på nätterna och följer med mig in i badrummet på morgonen när det är dags att göra sig i ordning. När jag kom hem från jobbet idag tog jag med Aslan på en liten promenad ute. Han kan gott behöva röra lite på sig... Jisses vad jag fick justera selen! Han har blivit mycket "tjockare" om magen. Tänk, i November fyller han 1 år... Vad tiden går fort!

Jag har börjat se mig om efter nytt jobb.... 5½ år på mitt nuvarande arbete räcker.. Mitt mål och min önskan är att få en praktikplats, eller jobb som djurvårdare/djursjukvårdare på ett djursjukhus för att sedan läsa den 2 år långa djursjukvårdarutbildningen i Skara. För att komma in där måste man ha minst ett halvt års erfarenhet av arbete med djur... Problemet är att det är helt omöjligt att få en praktik.. Det är för många som söker. Suck...

Det har varit nästan sommarvärme igår och idag, runt 20 grader och sol. Rätt härligt faktiskt fast jag längtar till vintern... Tända ljus och mys i soffan...

Håller på att kolla igenom mina LOST-boxar, är på den tredje säsongen nu. Riktigt trevlig serie. Ska lägga mig i soffan och fortsätta titta nu...

Hejhej

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen vad kul! Jag håller tummarna för att du hittar en praktikplats eller jobb på något djursjukhus eller nåt. Det finns ju ett hundhotell i Fjärås.